Skąd pozyskać ruch do sklepu internetowego?

O tym, że pozyskanie odpowiedniego ruchu na stronę jest niezbędne dla utrzymania i rozwoju e-commerce, wie praktycznie każdy przedsiębiorca, który choć raz próbował swoich sił na rynku wirtualnym. Jak jednak zdobyć niezbędny ruch? W jaki sposób go pozyskać? Sprawdźmy.

Mocna marka

Statystyki pokazują, że firmy, które cieszą się już ugruntowaną pozycją na rynku – posiadają np. sieć sklepów stacjonarnych – w przestrzeni wirtualnej mają znacznie łatwiej. Mają wiele wejść bezpośrednich, które wyróżniają się lepszym wskaźnikiem konwersji. Zbudowanie marki to praca na lata. Dopiero co rozpoczynający swoją działalność sklep internetowy, korzystać musi zatem z innych źródeł pozyskiwania klientów.

Linki z innych stron

Posiadanie linków referencyjnych na innych stronach internetowych to jeden z podstawowych narzędzi pozycjonowania witryn. Najbardziej wartościowe są linki, które kierują do naszego sklepu wprost ze strony producenta. Drugie w kolejności pochodzą z branżowych forów i stron internetowych. Uzyskanie wartościowych linków jest bardzo pracochłonne. A praca ta jest nieustająca. Aby utrzymać wskaźniki na tym samym poziomie – lub dążyć do ich wzrostu – musimy zadbać o dostarczanie im wartościowych treści każdego miesiąca. W bardzo dużej liczbie.

Social media

Sklep online, który posiada profile social media, z pewnością zyskuje małą przewagę nad konkurencją. Wyszukiwanie konkretnych produktów jest znacznie łatwiejsze na takich platformach (niż w wyszukiwarce) i nie jest zależne od popularności marki, a aktualności postów (np. Instagram). Niektórzy twierdzą jednak, że liczba polubień, czy też obserwatorów nie przekłada się na realną konwersję. A jedynie pomaga zwiększyć rozpoznawalność marki i jej zasięgi. Jednak im do większej ilości klientów docieramy, tym chyba lepiej, prawda?

Porównywarki cenowe

Charakteryzują się bardzo dobrym wskaźnikiem konwersji na poziomie około 70-80%. Jest to spowodowane tym, że klienci wchodząc na taką, są z reguły zdecydowani już na zakup produktu. I poszukują jedynie najlepszej oferty. Z pewnością umieszczenie swojej w porównywarce pomoże nam w zdobyciu bardzo wartościowego ruchu.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *