Marketing sklepu internetowego – bez niego nie ma co liczyć na sukces

Wbrew pozorom to nie samo uruchomienie sklepu jest trudne. Przecież zrobiły to już dziesiątki tysięcy przedsiębiorców, a w sieci funkcjonują dziesiątki tysięcy sklepów. Cały czas zresztą mówimy tu o rynku polskim, a przecież nie różni się on zbytnio od rynku ogólnoświatowego, gdzie te liczby są wielokrotnie większe. Gdzie zatem jest nasze największe wyzwanie? Po uruchomieniu sklepu powstaje pytanie, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Pozwólmy się zobaczyć

Nawet jeśli będziemy oferowali wspaniały towar i to w cenach znacznie niższych niż nasza konkurencja, to może nic nie znaczyć. Skoro – jak już to ustaliliśmy kilka zdań temu – kilkadziesiąt tysięcy osób prowadzi swój sklep internetowy, to kluczowym wyzwaniem jest wyróżnić się na tyle, aby to właśnie nasz sklep wybierano, a nie któryś z konkurencyjnych. Dlatego właśnie sprawny marketing sklepu internetowego może zadecydować o jego sukcesie. Nie oznacza to oczywiście, że możemy skupić się tylko na marketingu – jeśli oferta naszego sklepu będzie ograniczona, ceny wysokie, czas wysyłki długi, a poziom obsługi klienta niski – to nawet najsprawniejszy marketing nie zdobędzie nam klientów. Kluczem jest zatem sprawne połączenie tych wszystkich składników, wzbogaconych o reklamę.

Jak zareklamować sklep internetowy?

Zależy to w znacznej mierze od branży, w jakiej działamy. Jeśli np. skupiamy się na dość wąskiej ofercie, przeznaczonej dla profesjonalistów z danej branży, to możemy przykładowo zareklamować się na konferencjach, albo w specjalistycznej prasie. Taka reklama sklepu internetowego i strategia może dać stosunkowo najniższy koszt dotarcia do potencjalnego klienta i w efekcie zagwarantować skuteczne dotarcie do zainteresowanych. Zupełnie inaczej powinniśmy działać, jeśli celujemy w bardziej masowego klienta. Oferujemy sprzęt komputerowy – reklamujmy się w serwisach internetowych dla miłośników komputerów. Świetnym pomysłem będzie też wejście w interakcję z potencjalnymi klientami. Gdy na forum ktoś zada pytanie z naszej branży – spróbujmy odpowiedzieć jak najlepiej potrafimy. Niekoniecznie informując wszystkich, że sprzedajemy części – zbudujmy najpierw sobie opinię profesjonalistów, a klienci sami się zgłoszą.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *